Zwrot podręczników i książek do biblioteki szkolnej
W związku ze zbliżającym się zakończeniem roku szkolnego 2019/2020 prosimy o zapoznanie się z terminami i procedurami oddawania podręczników szkolnych i książek do biblioteki szkolnej. Podręczniki oraz zaległe książki należy oddać w wyznaczonych terminach w godzinach od 8.00 do 14.00. Prosimy, aby uczniowie klas/rodzice w danym dniu przychodzili zgodnie z planem, kolejno w określonych przedziałach czasowych. Związane jest to z koniecznością wietrzenia pomieszczeń i zachowania zasad bezpieczeństwa.
Instrukcja zwrotu podręczników i książek wypożyczonych z biblioteki Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Lubochni w roku szkolnym 2019/2020.
- Uczniowie klas 1 - 3
Wychowawcy klas zbierają podręczniki od rodziców /uczniów w wyznaczonym przez siebie terminie i ustalonym miejscu a następnie przekazują do biblioteki szkolnej według harmonogramu (Załącznik nr 1). Wszystkie książki wypożyczane z biblioteki szkolnej uczniowie zdają w dniu zdawania podręczników, również przekazując wychowawcy.
- Uczniowie klas 4 - 7
Zgodnie z harmonogramem (Załącznik nr 1) przynoszą komplety podręczników oraz wszystkie książki wypożyczane z biblioteki szkolnej w dniu zdawania podręczników. Książki zostawiane będą na korytarzu, w piwnicy szkoły. Wychowawca klasy obecny jest przy zdawaniu podręczników przez uczniów.
- Uczniowie klasy 8
Zgodnie z harmonogramem (Załącznik nr 1) przynoszą komplety podręczników oraz wszystkie książki wypożyczane z biblioteki szkolnej w dniu zdawania podręczników. Książki zostawiane będą na korytarzu, w piwnicy szkoły. Wychowawca klasy obecny jest przy zdawaniu podręczników przez uczniów.
- Uczniowie, którzy od września 2020r. zmieniają szkołę zobowiązani są do zwrotu książek wypożyczonych z biblioteki szkolnej w dniu zdawania podręczników.
- Komplet podręczników musi być zapakowany w przeźroczysty worek foliowy lub przewiązany sznurkiem.
- Na każdy pakiet podręczników (na zewnątrz) należy przylepić lub dołączyć (trwale) uzupełnione i podpisane przez rodzica/opiekuna oświadczenie (wzory oświadczeń zostaną przesłane w wiadomości do rodziców/opiekunów przez e-dziennik). Załącznik nr 2.
- Wypożyczone książki, lektury muszą być zapakowane do oddzielnego worka, na którym ma być umieszczona kartka z imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.
- Zwroty dokonywane będą z zachowaniem zasad bezpieczeństwa:
- nie wolno tworzyć zgromadzeń,
- zachować dystans przestrzenny (minimum 1,5 metra),
- 5-10 min na każdego ucznia zgodnie z numerem ucznia w dzienniku,
- mieć założone maseczki i rękawiczki.
- Uczeń powinien przygotować podręczniki:
- zdjąć okładki. Jeżeli okładki mają taśmę samoprzylepną - zostawiamy,
- wytrzeć gumką wszystkie podkreślenia, zapiski, rysunki dokonane ołówkiem,
- rozprostować wszystkie zagięte karty,
- podkleić rozdarte lub wypadające kartki,
- usunąć własne materiały (sprawdziany, kartkówki, notatki, zakładki)
- spakować wszystkie podręczniki do reklamówki lub dowolnego foliowego worka, związać,
- nie wkładamy do reklamówki podręcznika do religii i zeszytów ćwiczeń,
- książkę wypożyczoną z biblioteki wkładamy do osobnego worka lub reklamówki,
- przylepić lub dołączyć (trwale) uzupełnione i podpisane przez rodzica/opiekuna oświadczenie (wzory oświadczeń zostaną przesłane w wiadomości do rodziców/opiekunów przez e-dziennik) i zamieszczone na stronie www szkoły. Załącznik nr 2.
- uczniowie klas ósmych i kończący naukę w Szkole Podstawowej w Lubochni, zobowiązani są rozliczyć się z Biblioteką szkolną do dnia 25.06.2020r. Dowodem rozliczenia będzie pieczątka i podpis nauczyciela bibliotekarza na obiegówce.
- Uczniowie zobowiązani są do zwrotu podręczników, które nie mogą mieć cech zniszczenia, utrudniających ich dalsze użytkowanie.
- Przez zniszczenie podręcznika rozumie się: umyślne lub spowodowane przez zaniedbanie użytkownika poplamienie, trwałe zabrudzenie, zalanie napojami, popisanie, rozerwanie, wyrwanie i zagubienie kartek oraz inne wady fizyczne, które uniemożliwiają korzystanie z nich w przyszłości.
- Dołączone do podręczników płyty CD stanowią integralną część podręczników i należy je zwrócić wraz z podręcznikiem: zagubienie lub uszkodzenie (porysowanie, zgniecenie lub połamanie) płyty CD skutkuje koniecznością zwrotu kosztów całego podręcznika.
- Dostarczone do szkoły podręczniki i książki podlegają kwarantannie. Po upływie kwarantanny Komisja dokonuje oceny stanu technicznego i kompletności zwróconych podręczników.
- W przypadku zniszczenia lub zgubienia/niezwrócenia podręcznika rodzic/opiekun zobowiązany jest do zakupu nowego egzemplarza lub dokonać wpłaty na podane konto w ustalonym terminie: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Mazowieckim 72 8985 0004 0010 0148 3774 0001 W treści przelewu należy wpisać: „Wpłata za zniszczone/zagubione podręczniki do klasy ....”(podając imię i nazwisko ucznia). Termin wpłat do 15.08.2020r. Potwierdzenie przelewu należy przesłać na podany poniżej adres e-mail biblioteki.
- Pytania lub wyjaśnienia spraw dotyczących zwrotu podręczników i książek proszę kierować na adres email: biblioteka.zsp.lubochnia@gmail.com
Ceny podręczników podane są w oświadczeniu (Załącznik nr 2).
Podstawa prawna: Zgodnie z obowiązującym od 15 lutego 2017r. art. 22ak ust.3 ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2016r. poz.1943 ze zm.) szkoła podstawowa może żądać od rodziców ucznia zwrotu kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego. Kwota zwrotu stanowi dochód organu prowadzącego szkołę.
Załącznik nr 1 - HARMONOGRAM [.pdf, 70.12 kB]
HARMONOGRAM ZWROTU PODRĘCZNIKÓW I KSIĄŻEK DO BIBLIOTEKI ZSP W LUBOCHNI
GODZINY | PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r. | WTOREK 23.06.2020r. | ŚRODA 24.06.2020r. |
800 - 900 | KL. I - II | KL. IV b | KL. VI b |
900 - 1000 | KL. III | KL. V a | KL. VI c |
1000 - 1100 | KL. VIII a | KL. V b | KL. VI d |
1100 - 1200 | KL. VIII b | KL. V c | KL. VII a |
1200 - 1300 | KL. VIII c | KL. V d | KL. VII b |
1300 - 1400 | KL. IV a | KL. VI a | KL. VII c |
Załącznik nr 2 - klasa 1 [.pdf, 140.85 kB]
Załącznik nr 2 - klasa 2 [.pdf, 140.48 kB]
Załącznik nr 2 - klasa 3 [.pdf, 140.94 kB]
Załącznik nr 2 - klasa 4 [.pdf, 148.87 kB]
Załącznik nr 2 - klasa 5 [.pdf, 130.40 kB]
Załącznik nr 2 - klasa 6 [.pdf, 130.29 kB]
Załącznik nr 2 - klasa 7 [.pdf, 132.01 kB]
Załącznik nr 2- klasa 8 [.pdf, 133.12 kB]