Zajęcia logopedyczne w czasie nauczania zdalnego
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W CZASIE NAUCZANIA ZDALNEGO
Co w takiej sytuacji Rodzice mogą zrobić z dziećmi w domu, aby podtrzymać działania terapeutyczne? Kilka podpowiedzi:
- ćwiczyć tak, jak do tej pory -to doskonały moment, aby powtórzyć jeszcze raz (lub kilka razy) to, co mamy w teczce do zajęć. Nawet ćwiczenia sprzed kilku miesięcy mogą się teraz okazać pomocne. W końcu – powtarzanie to klucz do sukcesu w terapii logopedycznej!
- zróbmy „rachunek sumienia”, czy wszystkie ćwiczenia domowe zawsze były odrobione? Wiem, że wielu Rodziców tak robi, ale może warto przejrzeć teczkę logopedyczną w poszukiwaniu jakichś zagubionych prac domowych
- możemy udostępnić materiały do utrwalania poprzez pocztę elektroniczną. Dzieci potrzebują nowych ćwiczeń, kart pracy, aby się szybko nie znudzić. W tym celu prosimy o kontakt: Ewa Goliat (egoliat@wp.pl) lub Dominika Karp (dominika.karp@wp.pl)
- istnieje wiele stron internetowych, blogów czy profili na Facebook'u, na których logopedzi dzielą się inspirującymi ćwiczeniami, zabawami w domu.
Aby wspomóc terapię mowy, zachęcamy w wolnym czasie do korzystania ze stron internetowych (można wydrukować, zagrać on-line, powtarzać, zapoznać się z nowinkami)
www.worldwall.pl - wpisać logopedia
www.logofigle.pl/zasoby/gry-logopedyczne
www.superbelfrzy.edu.pl/category/gry-edukacyjne/logopedyczne
www.superkid.pl/cwiczenialogopedyczne
www.czytamipisze.pl/
www.brzęczychrząszcz.blogspot.com/
www.kreatywne.wrota.net/?tag=zabawy-logopedyczne
www.logozabawy.pl/
www.logopedarybka.pl/pomoce/darmowe/
www.babyonline.pl/gry-logopedyczne,p1.html
www.toker.com.pl/cwiczenia-logopedyczne-dla-dzieci/
www.ktotomowi.pl/gry
www.krainadzwiekow.pl/pl/site/
- bawmy się z dziećmi! To wspaniale wspiera ich rozwój. Może gry słowne? Słuchowe? Paluszkowe? Pobawmy się w teatrzyk, głuchy telefon, rymowanki i zagadki (dzieci je uwielbiają), czytajmy razem bajki i śpiewajmy – podobne czynności wykonuje się z dziećmi, wspierając ich rozwój mowy
- proponujmy dzieciom zabawy plastyczne: malowanie palcami, wydzieranki, wyklejanki, lepienie z plasteliny, piasek kinetyczny, ciastolina, kolorowanie, rysowanie szlaczków i po śladzie. Takie zabawy wspierają rozwój lewej półkuli mózgu, logicznego myślenia i mowy
- puzzle, układanki, memory, klocki , planszówki – mają podobny wpływ, jak wyżej został opisany. Przy tym wszystkim dużo frajdy ;
- pobawmy się w zabawy oddechowe: dmuchane mecze, strzelanie goli do bramki, bańki mydlane, zabawy ze słomkami, dmuchanie na piórka i różne inne przedmioty, zawody, kto dłużej utrzyma w powietrzu piórka, papierki
- codziennie ćwiczmy aparat mowy, robiąc śmieszne miny, gimnastykę buzi i języka, ćwiczenia pionizujące język. Takich ćwiczeń na pewno mamy dużo
Dominika Karp
Ewa Goliat