Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia logopedyczne w czasie nauczania zdalnego

 ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W CZASIE NAUCZANIA ZDALNEGO

Co w takiej sytuacji Rodzice mogą zrobić z dziećmi w domu, aby podtrzymać działania terapeutyczne? Kilka podpowiedzi:

- ćwiczyć tak, jak do tej pory -to doskonały moment, aby powtórzyć jeszcze raz (lub kilka razy) to, co mamy w teczce do zajęć. Nawet ćwiczenia sprzed kilku miesięcy mogą się teraz okazać pomocne. W końcu – powtarzanie to klucz do sukcesu w terapii logopedycznej!

- zróbmy „rachunek sumienia”, czy wszystkie ćwiczenia domowe zawsze były odrobione? Wiem, że wielu Rodziców tak robi, ale może warto przejrzeć teczkę logopedyczną w poszukiwaniu jakichś zagubionych prac domowych

- możemy udostępnić materiały do utrwalania poprzez pocztę elektroniczną. Dzieci potrzebują nowych ćwiczeń, kart pracy, aby się szybko nie znudzić. W tym celu prosimy o kontakt: Ewa Goliat (egoliat@wp.pl) lub Dominika Karp (dominika.karp@wp.pl)

- istnieje wiele stron internetowych, blogów czy profili na Facebook'u, na których logopedzi dzielą się inspirującymi ćwiczeniami, zabawami w domu.
Aby wspomóc terapię mowy, zachęcamy w wolnym czasie do korzystania ze stron internetowych (można wydrukować, zagrać on-line, powtarzać, zapoznać się z nowinkami)

www.logopestka.pl

www.printoteka.pl

www.mimowa.pl

www.worldwall.pl - wpisać logopedia

www.logofigle.pl/zasoby/gry-logopedyczne

www.superbelfrzy.edu.pl/category/gry-edukacyjne/logopedyczne

www.logopediapraktyczna.pl/

www.superkid.pl/cwiczenialogopedyczne

www.juzwiem.edu.pl/cwiczenia

www.ortografka.pl/

www.pracownialogopedy.pl/

www.czytamipisze.pl/

www.logopediaonline.pl/

www.logotorpeda.com/

www.brzęczychrząszcz.blogspot.com/

www.facebook.com/smykoterapia

www.logoswiat.blog.onet.pl/

www.kreatywne.wrota.net/?tag=zabawy-logopedyczne

www.raaanyjulek.blogspot.com/

www.logozabawy.pl/

www.blog.centrumgloska.pl/

www.logopedarybka.pl/pomoce/darmowe/

www.babyonline.pl/gry-logopedyczne,p1.html

www.toker.com.pl/cwiczenia-logopedyczne-dla-dzieci/

www.ktotomowi.pl/gry

www.krainadzwiekow.pl/pl/site/

- bawmy się z dziećmi! To wspaniale wspiera ich rozwój. Może gry słowne? Słuchowe? Paluszkowe? Pobawmy się w teatrzyk, głuchy telefon, rymowanki i zagadki (dzieci je uwielbiają), czytajmy razem bajki i śpiewajmy – podobne czynności wykonuje się z dziećmi, wspierając ich rozwój mowy

- proponujmy dzieciom zabawy plastyczne: malowanie palcami, wydzieranki, wyklejanki, lepienie z plasteliny, piasek kinetyczny, ciastolina, kolorowanie, rysowanie szlaczków i po śladzie. Takie zabawy wspierają rozwój lewej półkuli mózgu, logicznego myślenia i mowy

- puzzle, układanki, memory, klocki , planszówki – mają podobny wpływ, jak wyżej został opisany. Przy tym wszystkim dużo frajdy ;

- pobawmy się w zabawy oddechowe: dmuchane mecze, strzelanie goli do bramki, bańki mydlane, zabawy ze słomkami, dmuchanie na piórka i różne inne przedmioty, zawody, kto dłużej utrzyma w powietrzu piórka, papierki

- codziennie ćwiczmy aparat mowy, robiąc śmieszne miny, gimnastykę buzi i języka, ćwiczenia pionizujące język. Takich ćwiczeń na pewno mamy dużo

Dominika Karp
Ewa Goliat