Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia logopedyczne w czasie nauczania zdalnego

Co w takiej sytuacji Rodzice mogą zrobić z dziećmi w domu, aby podtrzymać działania terapeutyczne? Kilka podpowiedzi:

- ćwiczyć tak, jak do tej pory -to doskonały moment, aby powtórzyć jeszcze raz (lub kilka razy) to, co mamy w teczce do zajęć. Nawet ćwiczenia sprzed kilku miesięcy mogą się teraz okazać pomocne. W końcu – powtarzanie to klucz do sukcesu w terapii logopedycznej!

- zróbmy „rachunek sumienia”, czy wszystkie ćwiczenia domowe zawsze były odrobione? Wiem, że wielu Rodziców tak robi, ale może warto przejrzeć teczkę logopedyczną w poszukiwaniu jakichś zagubionych prac domowych

- możemy udostępnić materiały do utrwalania poprzez pocztę elektroniczną. Dzieci potrzebują nowych ćwiczeń, kart pracy, aby się szybko nie znudzić. W tym celu prosimy o kontakt: Ewa Goliat (egoliat@wp.pl) lub Dominika Karp (dominika.karp@wp.pl)

- istnieje wiele stron internetowych, blogów czy profili na Facebook'u, na których logopedzi dzielą się inspirującymi ćwiczeniami, zabawami w domu.
Aby wspomóc terapię mowy, zachęcamy w wolnym czasie do korzystania ze stron internetowych (można wydrukować, zagrać on-line, powtarzać, zapoznać się z nowinkami)

www.logopestka.pl

www.printoteka.pl

www.mimowa.pl

www.worldwall.pl - wpisać logopedia

www.logofigle.pl/zasoby/gry-logopedyczne

www.superbelfrzy.edu.pl/category/gry-edukacyjne/logopedyczne

www.logopediapraktyczna.pl/

www.superkid.pl/cwiczenialogopedyczne

www.juzwiem.edu.pl/cwiczenia

www.ortografka.pl/

www.pracownialogopedy.pl/

www.czytamipisze.pl/

www.logopediaonline.pl/

www.logotorpeda.com/

www.brzęczychrząszcz.blogspot.com/

www.facebook.com/smykoterapia

www.logoswiat.blog.onet.pl/

www.kreatywne.wrota.net/?tag=zabawy-logopedyczne

www.raaanyjulek.blogspot.com/

www.logozabawy.pl/

www.blog.centrumgloska.pl/

www.logopedarybka.pl/pomoce/darmowe/

www.babyonline.pl/gry-logopedyczne,p1.html

www.toker.com.pl/cwiczenia-logopedyczne-dla-dzieci/

www.ktotomowi.pl/gry

www.krainadzwiekow.pl/pl/site/

- bawmy się z dziećmi! To wspaniale wspiera ich rozwój. Może gry słowne? Słuchowe? Paluszkowe? Pobawmy się w teatrzyk, głuchy telefon, rymowanki i zagadki (dzieci je uwielbiają), czytajmy razem bajki i śpiewajmy – podobne czynności wykonuje się z dziećmi, wspierając ich rozwój mowy

- proponujmy dzieciom zabawy plastyczne: malowanie palcami, wydzieranki, wyklejanki, lepienie z plasteliny, piasek kinetyczny, ciastolina, kolorowanie, rysowanie szlaczków i po śladzie. Takie zabawy wspierają rozwój lewej półkuli mózgu, logicznego myślenia i mowy

- puzzle, układanki, memory, klocki , planszówki – mają podobny wpływ, jak wyżej został opisany. Przy tym wszystkim dużo frajdy ;

- pobawmy się w zabawy oddechowe: dmuchane mecze, strzelanie goli do bramki, bańki mydlane, zabawy ze słomkami, dmuchanie na piórka i różne inne przedmioty, zawody, kto dłużej utrzyma w powietrzu piórka, papierki

- codziennie ćwiczmy aparat mowy, robiąc śmieszne miny, gimnastykę buzi i języka, ćwiczenia pionizujące język. Takich ćwiczeń na pewno mamy dużo

Dominika Karp
Ewa Goliat