Telefon zaufania
Drodzy Uczniowie!
Rzecznik Praw Dziecka zainicjował przedsięwzięcie stanowiące jedną z możliwości odpowiedzi na potrzeby dzieci i młodzieży zmagających się z kryzysem psychicznym.
Jeśli zmagacie się:
- z problemami przemocy rówieśniczej lub domowej,
- nadużyciami ze strony dorosłych,
- depresją,
- problemami związanymi izolacją domową spowodowaną koronawirusem
- problemami z nauką zdalną,
- hejtem – również w cyberprzestrzeni,
- niesprawiedliwym traktowaniem,
- brakiem zrozumienia,
- trudnościami okresu dojrzewania,
- uzależnieniami,
- samotnością,
- a także innymi problemami, których rozwiązanie wymaga wsparcia, opieki i troski osób dorosłych
możecie skorzystać z całodobowego Dziecięcego Telefonu Zaufania800 12 12 12 lub dedykowanego specjalnie dla Was czatu internetowego prowadzonego przez profesjonalnych psychologów.
Podejmując kontakt za pośrednictwem tych dwóch kanałów, możecie uzyskać natychmiastowe wsparcie, podzielić się swoimi przeżyciami i wspólnie ze wspierającą osobą dorosłą zastanowić się nad rozwiązaniem swoich problemów.
Korzystanie z telefonu zaufania oraz czatu jest bezpłatne.
Więcej informacji możecie uzyskać na stronie: https://brpd.gov.pl/2020/12/07/startuje-calodobowy-dzieciecy-telefon-zaufania-iczat-internetowy/
Pamiętajcie, że pomocą służą wam również pedagog i psycholog szkolny, z którymi możecie kontaktować się poprzez e-dziennik lub Messenger.
Sylwia Półtorak