Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
15 listopada 2024r. szkoła włączyła się do XIV edycji akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia pod hasłem: „Młodsi sprawdzają czy starsi tabliczkę mnożenia znają”.
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości. Dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.
„Tabliczkowa” wiedza była sprawdzana w niecodzienny sposób – podczas krótkich (trzy minutowych) egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami byli uczniowie klasy VII B. Tworzyli oni 3-osobowe komisje zaopatrzone w losy i przepytywali kolegów i koleżanki z młodszych i starszych klas oraz dorosłych. Wszyscy, którzy zdali egzamin otrzymywali odznakę Eksperta Tabliczki Mnożenia.
Jak pokazało doświadczenie poprzedniej edycji taka zmiana ról niezwykle zmotywowała dzieci do pełnienia ważnej funkcji egzaminatora. Wszystko odbywało się pod opieką nauczyciela matematyki p. Urszuli Schab, która czuwała nad poprawnością przeprowadzanych egzaminów.
Akcją sprawdzania wiedzy z tabliczki mnożenia objęto uczniów klas II – VIII, łącznie ponad 400 uczniów, a także wszystkich dorosłych pracowników szkoły. Ekspertami tabliczki mnożenia zostało 76% egzaminowanych.
Cała akcja została bardzo pozytywnie przyjęta przez społeczność szkolną i dlatego planuje się kontynuować ją w przyszłości.
Urszula Schab