CZAS NA PROJEKT
Po realizacji treści materiału z chemii uczniowie klas VIII celem podsumowania, utrwalenia i
pogłębienia wiadomości z tego przedmiotu przygotowali pod kierunkiem nauczyciela Urszuli
Schab kilka projektów edukacyjnych. Praca metodą projektu wspomaga aktywność uczniów i
ułatwia kształcenie najważniejszych umiejętności, takich jak samodzielne poszukiwanie
informacji i dążenie do samokształcenia.
Praca w zespołach projektowych kształtuje u uczniów badawczy sposób myślenia,
kreatywność i umiejętność prezentacji oraz pogłębia umiejętności pracy w grupie.
Zaprezentowano na zajęciach lekcyjnych 6 projektów edukacyjnych w formie prezentacji
multimedialnych, referatu, makiety, plakatu, scenki teatralnej z udziałem przedszkolaków
oraz eksperymentów i doświadczeń.
Oto zespoły i tematyka przedstawionych projektów:
„Plusy i minusy jonów” – zespół klasy VIII b - Patrycja Jaśkiewicz, Roksana Adamus, Kornelia
Bernaciak, Amelia Stańdo oraz przedszkolaki – Zosia, Tosia i Kacper
„Budowa białek” – zespół klasy VIII c -Maja Mimiec, Anna Grudziecka, Jagoda Grudziecka,
Mateusz Troń
„Czy można chodzić po wodzie?” – uczennica klasy VIII c Katarzyna Machniak
„Alkohole w życiu człowieka” – zespól klasy VIII b – Szymon Bernaciak, Julian Reszka,
Mateusz Grejber. Filip Kołodziejek
„Prawda o tłuszczach” – zespół klasy VIII b - Katarzyna Sobieszek, Martyna Konewka, Julia
Grad, Natalia Piekarek, Natalia Bojanowska
„Jasne że świeci” – zespół klasy VIII b - Samuel Wójciak, Nikodem Grad, Kacper Klimek,
Marcjan Klimek